Dagens Havetip: Bruger I Også Aviser I Bedene?

Ja altså jeg har for første gang forsøgt mig med at lægge aviser som dække for nedefra-kommende ukrudt. Det kan anbefales i gøre i stille vejr!! Det var da heldigvis også tilfældet i dag, men alligevel måtte jeg smide en håndfuld jord på, for hver gang jeg havde lagt et stykke avis.

Inspiration, Staudebed, Aviser i staudebeddet

Aviser under Høstanemonerne

Jeg kan virkelig godt lide ideen om den her form for “bionedbrydelige ukrudtsdug”. Med jord ovenpå + frø jeg selv sår, mon så ikke det bliver ganske godt og “nemt” næste år?

Staudebed, Aviser i bedet, Staudebed inspiration

Aviser under Staudesalvie og Stokroser (sidstnævnte er ikke et staude – I know)

Med dette bed krydset af på “have-to-do-listen” mangler jeg kun at beskære vores gigantiske vin og få lagt forårsløg i krukker.

Efter de to opgaver er overståede (altså.. jeg kan faktisk virkelig godt lide at gå og nusse i haven, så “overstået” er måske et dårligt ordvalg) MEN efterfølgende er det tid til inde-hygge. Så vil jeg pakke mig ind i familiehygge, stearinlys, efterårsdufte og varme tæpper indtil det bliver forår. Nøj hvor er jeg spændt på, om aviser i mit staudebed kan holde ukrudtet bare nogenlunde væk….

Ukrudt, Aviser, Avis i staudebedet,

Åh ja.. Ikke det bedste billede, men her er aviserne efter de er blevet dækket til – med pottemuld!? Er det dumt?

Jeg har tænkt mig at lave et helt indlæg dedikeret til mit nye bed her – mit jomfru-bed! Har ingen ide om, hvordan det skal gå…. Men i første omgang blev det lige avis-tippet her der skulle ud.  Er det en teknik I andre har brugt? Succes eller Fiasko? Talk to me!!!😀

Skriv et svar

