Ideer til Vægdekoration: Offline Inspiration

Ja det kommer sig dels af, at vi skal flytte OG at det blev 2013… Ja for det var jo året, hvor det skulle ske – magasinerne skulle ryge!😦

Det har jo åbenbart taget mig et halvt år at tage mig sammen til at få dem ud, og hvis ikke det var fordi, at vi nu skal flytte (OM 3 DAGE!!) så var der måske endnu ikke taget hul på arbejdet med at sortere… Det er et længerevarende projekt, for der er bunker og kasser i flere dele af huset… Jeg er næsten færdig, og er nået så langt tilbage som – og hold nu godt fast – 2001!! Det er mange blade!!

Men helt hård kan jeg ikke være. Her er f.eks. et Eurowoman fra September 2004. En særudgave om Århus der udkom LIGE efter, at jeg havde mødt Mr. Jay aka Manden I Mit Liv – i Århus selvfølgelig. Det her magasin handler om alle de hyggelige caféer, latinerkvarteret, byens hotteste butikker og designere osv. Alt sammen noget der vækker minder af bladre i her i 2013. Meget af det eksisterer vist ikke engang mere. Nå back to my point – sådan et blad for lov at overleve! Det samme gør f.eks. første udgave f.eks. af Boligmagasinet. Derudover gemmer jeg alle boligbladenes julenumre for inspirationens skyld. Der er simpelthen ikke noget, der kickstarter min julestemning som interiørmagasinernes ideer til bagning, pynt osv.

Eurowoman, Århus, Rene Toft Simonsen

Noget andet jeg havde svært ved at give slip på, var et af  de nyere Boligmagasiner pga. den voldssomt fede inspiration. Det er Alt for Damernes Alt Interiør jeg snakker om. Det er SÅ lækkert! (Måske hedder det Alt for Damerne Interiør? Ved du det?) Men i hvert fald, så var her nogle ideer, som andre måske ville klippe ud og sætte i en scrapbog eller op på et moodboard MEN det sker ikke for mig. Jeg er en digital-gemmer (wow nyt ord lige dér!?!) hvad det angår. Alt pinnes på Pinterest! Men det er jo ikke alt der findes online – og dermed kan pinnes. Derfor har jeg lige fotograferet lidt og smidt det ind her – så må jeg jo efterfølgende kunne smide det på min Pinterest😀 Oh God…

De her tre bud på væg-pynt er fra ét og samme blad! Alle tre er geniale og smukke i mine øjne – og måske også på de hvide nymalede vægge, der om tre dage og mange år frem, skal omkranse vores familie…

kunstværk, post-its, DIY, VægdekorationEt kunstværk af post-its i forskellige pastelfarver. Jeg tænker på at gøre det i samme farveskala og i en ramme, men så (for at få ekstra personlighed ind over) få vores gæster venner og familie til at tegne på dem – eller skrive en lille hilsen? Var det en god ide?

vandfarver, kunst på væggene, diy,

Dette meget simple stykke kunst, er bare så fint synes jeg! Karton med vandfarver i pink – lagt på efter dip-dye princippet. Det må selv jeg kunne finde ud af!

Piet Hein Eek, tapet, Designdelicatessen

Sidst men absolut ikke mindst, så er jeg faldet for dette rå tapet fra Piet Hein Eek. HOLD NU KÆFT hvor er det flot – undskyld jeg bander!

Skriv et svar

