Claus Dalby lyver!

Nååå så fik jeg din opmærksomhed hva? Ja for det er da noget af en anklage at hæfte på “BlomsterKongenAfDanmark” Og det er nu heller ikke så slemt ment – jeg er jo tosset med manden, det ved I!

Forklaring på overskriften; Ja altså han har udtalt flere gange, at man er nødt til at hæfte de små fangarme på Lathyrus // Ærteblomster fast på det de nu end klatrer på MEN se nu her hvordan min krukke af Lathyrus Mammoth Mix bare har taget hinanden i hånden, og klatrer på livet løs mod toppen – uden hjælp! Kan selv – vil selv!

Krukkehaven, Lathyrus, Ærteblomster i krukker, Lathyrus i krukker

Okay jeg ved godt, hvad han mener.. Der er jo klatreplanter som er selvhæftende via. deres sugekop-agtige skud. Lathyrus kaster bare sine fangarme ud i håbet om, at nogen griber dem… Det er så her man trækker dem ind til pinden / espalieret og binder dem fast. Men mine her er altså SLET ikke hjulpet på vej – kun af hinanden.. Det er sgu da lidt rørende hva?

Nå men lige et glædesudbrud mere: WEeeeee HEEEEeee!!! Den første knop på min Dahlia har vist sig! Grunden til, at det gør mig så glad er, at jeg sidste år SLET ikke fik en eneste blomst på mine 3-4 dahliaer // Georginer.. Fandt aldrig helt ud af, hvad det skyldtes, men mit bedste bud er, at det var ørentviste. Ved I andre hvad det kunne have været??

Dahlia i krukker, Georginer i krukker

Skriv et svar

