Inspiration Til Din Morgenmad: Sunde Pandekager

Og inden I tænker “det dér er da ikke sundt?!” så har jeg den holdning, at “sundt” er et vidt begreb i disse tider, hvor der findes overdrevet mange regler for, hvad man må og ikke må spise. Jeg lever altså ikke uden sukker, stivelse, kaffe med mælk, alkohol og brød, men jeg forsøger (i perioder mere end andre) at begrænse mængderne af det! Denne pandekage virker for mig: Masser af protein, ingen hvedemel og en lille bitte smule fedt (pynten vender vi tilbage til…)

MEN hvis du nu, efter dette indlæg, vil have mere inspiration til pandekager og havregrød så smut forbi mig på Instagram eller søg på #dagenspandekage eller #dagensgrød derinde. Det var vel egentlig også på Instagram, at jeg blev bedt om et par opskrifter – here they come! Selvom det der med at måle og veje ikke er noget jeg gør meget i. Det er ikke nødvendigt, synes jeg, hverken til pandekager eller havgregrød🙂

sunde pandekager, morgenmadsideer, opskrift, pandekager

Brugte to æg, men havde smadret det ene ned i skålen inden jeg tænkt på at tage billeder. Halvanden banan blev det også til..

Jeg bruger ofte et princip a la “hvad kunne jeg tænke mig skulle i min morgenmad” og så laver jeg enten en pandekage eller en grød ud af det! Det lyder enkelt og det ER enkelt (og altså KUN noget jeg gør, når jeg har tiden til det. Ikke hver morgen desværre..) Jeg er altid frisk på masser af æg og banan til morgenmad – det mætter godt og er proteinholdigt. Så to æg, halvanden banan og en lille sjat mælk blev moslet godt sammen. Derefter puttede jeg lidt vaniljesukker i (maaaan jeg elsker vanilje! Burde selvfølgelig ikke bruge vaniljeSUKKER, men det er noget min økonomi dikterer….) Derudover trængte vores grahamsmel og havregryn til at blive tømt, så det blev valgt som det, der skulle få dejen til at hænge sammen. Det kunne også have været hvedemel eller rugmel. Kærgården blev brugt til at bage pandekagen i😉 Noget af den altså!!

pandekage, pandekager med blåbær, kokosmel på pandekagen

Dagens pandekage på tallerken – pyntet med….

pandekager med blåbær, blueberrypancakes, sirup og kokosmel

Kokosmel, Blåbær og sirup – love it!

Til at fuldende mit (store og meget mættende) morgenmåltid skulle jeg selvfølgelig have min kaffe. Den blev lavet på instant kaffe fra Café Noir og toppet med mælk skummet i min højt elskede Bodumkande…

Bodum mælkeskummer, Kaffe latte,

Min dejlige kaffe

Skriv et svar

