En Fyring + En Forspiring

Kære Kong Vinter…. Efter de sidste mange ugers uoverensstemmelser, ser jeg mig desværre nødsaget til, at fritstille dig fra dags dato… Med andre ord så KAN det simpelthen ikke være rigtigt, at du skal ødelægge det hele for alle os forårshungrende og blege danskere? Alle os, der har konstant kriblen i fingrene efter at få noget IKKE-FROSSEN jord op under de negle??!! Alle os, der har små stakkels frø, spirer, knolde og planter stående, som slet ikke er vant til at blive behandlet sådan her!?? De vil ud og have sol og varme – fatter du slet ikke det din lille egocentriske, opmærksomhedskrævende stodder! Pis af med dig! Vi ses til jul!! Hej hejjjjjj!!!!!!

Uh det lettede… Så kan jeg koncentrere mig om, at vise jer et billede af min lille forspirings-teknik. Jeg bruger en bedroller til forspiring – med huller i. Så bruger jeg gaffa-tape (gotta love the gaffa!) til at holde de enkelte rækker på plads. Den bliver jo skubbet lidt rundt med – især når de bliver varmere, så ryger den nok ud om dagen og ind om natten, og så magter jeg ikke, hvis mine små avispotter og toiletruller vælter rundt…

forspiring_bedroller

Og nej det er ikke Dalby-ske “industrielle mængder” der såes i herhjemme😀 Men jeg har også kun sået en halv pose af hver art her – den anden halve kommer direkte på friland senere. Nå ja bortset fra min Lathyrus “Afrikansk Fladbælg” i de to rækker til venstre – det er hele posen der er forspiret her. En anden pose er allerede udenfor i en krukke. En frost-tålende ærteblomst selvf. Og en 3. pose ærteblomster / Lathyrus frø er på vej med posten… Så der skal nok blive blomster her til sommer..

Ej okay jeg snakker for meget MEN vil da lige nævne, at de resterende potter her indeholder Spydverbena, Pragtrøllike og Basilikum. Så. DONE!

Skriv et svar

