Hvad hedder planten?

Er der mon en, der kan fortælle mig det korrekte navn på den her plante? Jeg kalder den bare en “mormorplante” fordi det var den slags, mine bedstemødre havde rundt omkring..

For et par år siden fik jeg så selv øjnene op for dejligheden. Faktisk via en blogger som jeg desværre har glemt hvem var. Jeg anskaffede mig hurtigt én, og kopierede vist endda det med, at sætte den i en gammel sylte-krukke fra den lokale genbrug…

Sidenhen har den ene plante formeret sig til flere små-planter herhjemme. Den store her står oven på tørretumbleren på vores (meget hvide) badeværelse, og gør det rigtig godt, synes jeg.

wpid-20130116_154656.jpg

Det fedeste ved planten er dog, når der kommer nye blade, hvilket foregår på en helt speciel måde.. Den sender simpelthen et helt “spyd” ud som består af et sammenrullet og fuldt udvokset lysegrønt, sprødt blad! Her ses det lidt tættere på:
imageOg her 3-4 dage senere aaahmazing!:

2013-01-21 13.31.07

Skriv et svar

