Er sne og sjap også en udfordring hjemme hos jer?

Det har godt nok fyldt meget hos os i den seneste tid. Efter de første dages sne-helve-… smukke eventyrlige snevejr, så blev vi trætte af våde strømper og vi (måske mest jeg) træt af des store hvide plamager på gulvet i entreen.. Desuden er der ikke noget, som kan ødelægge den gode “aaaah-hvor-er-det-godt-at-komme-hjem-i-varmen-stemning” som en mor der råber “IK gå længere ind!” “Skynd jer at tage støvlerne af!” “Nej IK træd i vandet!” osv. Men sne, mudder, salt osv. er bare ikke kønt! Eller særlig godt for trægulvene..

Jeg har plapret løs om en hjemmebygget kasse med fine lyse småsten/grus i, som jeg har set et sted engang, meeeen det kommer ikke til at ske. Ingen bygger kasser her.. Så enden af det blev, at manden tog en stor plasticbakke som egentlig hører til bilen (!) og nu står de snedryppende støvler så dér… PÅ AVISER! For det duede ikke, at de bare stod på bakken! Dagen efter dryppede vandet ud over det hele igen – fordi der ikke var noget til at suge. Så ind kom aviserne.. Aaarmen det er så smukt jo! Nej jeg tager simpelthen lige et billede – så er I advaret!

2012-12-10 21.01.08

Men er det virkelig umuligt at finde en løsning, som er praktisk og æstetisk på samme tid?! Gode forslag modtages med kyshånd at I ved det!😉 Det eneste jeg har set (udover det med grus-i-kasse) der ser godt ud, er denne her rå bakke med hjul, jeg spottede på Apartment Therapy.. Men igen – uden noget sugende papir i bunden, er den vel ikke super “nifty”? Eller hvad? Og så er den bare for bette til fire mennesker. Menneskenes støvler that is!

Vivaterraboot_rect540

4 thoughts on “Er sne og sjap også en udfordring hjemme hos jer?

    • Hej Vinnie! Hvor er jeg glad for dig – havde lige sagt til kæresten, inden jeg loggede på, “håber snart der kommer bare en enkelt kommentar på bloggen” Og tadaaaa! Du er den første. TAK🙂
      Det lyder altid hyggeligt, at sne inde..

  1. Hvad med at fylde bakken først med aviser og så bagefter ligge en masse flotte sten oveni- ligesom sådan nogle man pynter lys med. Så kan aviserne suge og stenene både pynter og fungere som “dræn”…

Skriv et svar

